Yaşam amacını yitirmiş bir kadın, Tozlukayalar’da hayatına son vermeyi planlarken Uçurumun Adamına rastlar ve hayata yeniden tutunur.
Sinemayla ilgilenen, aynı zamanda yazarlık ve çizim üzerine uğraşlar gösteren 20 yaşında bir üniversite öğrencisiyim. 2022 Yılında "Bir Varmış Bir Yokmuş" adlı ilk kısa filmimi çektim. 2023 Yılında ödüllü "Teneke" kısa filmi ve ardından MUBI'de yayında olan "Onların Peşindeyim" adlı tiyatro belgeselinin görüntü yönetmenliğini yaptım. Şimdi Zamansız isimli projemle destek arayışındayım.
Yolu Tozlukayalar'a düşen ve uçurumun eşiğinde hayata devam edip etmemek arasında tehlikeli bir fikre kapılan Öykü'nün hikayesine odaklanıyoruz.
Hedefim, uçurumdan manzarayı seyreden Öykü'yü gördüğümüzde, aklımıza Marmaray’ın raylarını umutsuzca izleyen o genç insanların da gelmesi. Onlar bir kitaptan veya bir filmden alıntı değiller, gerçekler. Ve onların Öykü gibi sığınacak bir kulübesi olmadı. Ama Öykü ve daha nicelerinin ikinci bir şansı var. Önemli olan tek şey güneş batmadan bunun farkına varabilmeleri.
Bizim nihai amacımız da aynı manzaraya bakarken az önce hayatını sonlandırmayı düşünen Öykü'nün, şimdi aynı manzaraya bakarak yaşamın değerini hatırladığını göstermek. Final sahnesinde, Öykü'nün yaşama devam etmeye karar verdiği sırada seyirci olarak içimizde dolup taşan bir duygu olmalı, ömrümüzün ne kadar kıymetli olduğu ve onu dönüştürebileceğimiz sayısız potansiyel geleceği düşünmeliyiz. İnsanlar, 7'den 70'ine herkes, bu anı hayatları süresince unutabiliyorlar. Metrolarda veya köprülerde duyduğumuz kara haberler, bu insanların çaresiz olarak yitip gittiklerini yüzümüze vururken biz inatla birilerine bir çıkış yolu olduğunu, hayatın neresinde, hangi aşamasında olunursa olunsun yaşama sımsıkı sarılmaları gerektiğini hatırlatmalıyız.
Çünkü yaşam serüvenimizdeki sonsuz arayışımızı tamamlamak için daha çok zamanımız var.
Bir sinema öğrencisi olarak mevcut ekonomik şartlarda sinema ekipmanlarıyla çalışmak oldukça masraflı. Burada görüntü, ses ve ışık gibi bir sürü etken, beraberine yol, yemek, kostüm, dekor gibi çeşitli alanlarda yapacağımız harcamaları karşılamak durumunda kalıyoruz.
NEDİR MASRAFLARIMIZ?
Film çekimi sürecinin ardından kurgu, ses kurgusu, renk kurgusu gibi aşamaların, profesyonel dokunuşlardan geçmesi için ise ayrı bir harcama gözetmemiz gerekiyor. Festival sürecimizde ise yurtiçi ve yurtdışı festivallere katılım masraflarımızı sağlamamız gerekiyor.
VİZYONUMUZÜlkemizde büyük bir mücadele veren Sinema ve Sanat camiasının öncü genç temsilcileri olarak bir film eseri meydana getirebilmenin verdiği şerefe nail olabileceğimize inanıyoruz.
13.05.2024
Projenin ilk yorumunu yapmaya ne dersin?