Bu yıl 100. yaşını kutladığımız İstanbul’lu muhalif yazar Zaven Biberyan’ın, Beyrut’ta şantiye şefliği yaptığı yıllardaki gözlemlerinden beslenerek; insanın iç çatışmalarını, ihtiraslarını, nefsi üzerindeki hakimiyet kaygılarını renkli bir üslupla kaleme aldığı aynı adlı öyküsünün peşi sıra, Batı Ermenicesi’nin nefesiyle yerelden evrensele doğru esecek bir seyre davet ediyor.
Projenin genel yönetmenliğini üstlenen Yeğya Akgün’ün, pandemi sürecinde, ilk olarak hangardz ekibiyle paylaştığı ve daha sonra toplumda çoğalan bir beğeniyle karşılanan radyo tiyatrosu pratiğiyle bu öyküyü ele alıp, obje tiyatrosu sularında bir araştırmaya çıkmasıyla proje şekilleniyor. Pandemi koşullarının sınırlandırdığı oyun alanlarını dijital olanaklar ile genişletmek isteyen ekip için, teatral iskeletin uzuvları: animasyon, resim, seslendirme gibi farklı disiplinlerle tamamlanıyor.
Böylelikle, karanlık günlerin içinden geçerken, Biberyan’ın “Gömü”sünü keşfe çıkan hangardz ailesinin
bulduğu en büyük hazine: üzerini toprakla örtmenin hiçbir zaman mümkün olmadığı Ermeni dili ile bir arada üretme iradeleri oluyor.
Proje: Hangardz
Yapım: Hangardz & Novva Film
Eser: Zaven Biberyan
Genel Yönetmen: Yeğya Akgün
Video ve Görüntü Yönetmeni: Sayat Dağlıyan & Tara Demircioğlu
Seslendirenler ve Oynayanlar: Yeğya Akgün, Artun Gebenlioğlu, Sevada Haçik Demirci, Antranik Bakırcıoğlu, Mane Kopar
Edebiyat & Metin Danışmanı:Artun Gebenlioğluİllüstratör: Anet Sandra Açıkgöz
Sanat Yönetimi: Hangardz & Novva Film
Kurgu: Sayat Dağlıyan
Color: Berker Ersoy
Yapım Koordinatörü: Lara Narin
Reji Asistanı: Antranik Bakırcıoğlu
Kamera & Işık Asistanı: Sevada Haçik Demirci
Koordinatör: Garine Maral Çizmeciyan
Yapım Asistanları: Diana Çilingiryan, Mane Kopar
Set Fotoğrafları: Tara Demircioğlu
Birbirinden kıymetli entelektüellerini kaybeden İstanbul Ermeni toplumunun 20. yüzyılda yetiştirdiği en önemli yazarlardan olan Biberyan, tam yüz yıl önce doğdu. Romanları ve hikayeleriyle Ermeni toplumuna ayna tuttu, gazeteci ve siyasi kimliğiyle her türlü ayrımcılığın karşısında durdu. Kısa addedilebilecek bir yaşama birçok yaşam sığdırdı ve sonraki nesillere önemli bir edebi, düşünsel miras bıraktı.
2018 yılında, Dünya Tiyatro Günü’nde “aniden” yola çıkan İstanbul’lu bağımsız tiyatro topluluğu “hangardz”; ilk oyunu “Mer Çunetsadzı İrarmov Kıdnenk” ile Sırbistan, Novi Sad’da düzenlenen Uluslararası Synergy Tiyatro Festivalinde Dünya Prömiyerini gerçekleştirdi. Aynı oyunla, pandemi koşullarına dek: Moda Sahnesi, Bomontiada Performans Sahnesi, Tiyatro Bereze, Theatron, Tatavla Sahne gibi İstanbul’un önemli tiyatro mekanlarında temsiller gerçekleştirdi.
Kurucu üyelerden: Garine Maral Çizmeciyan, Lara Narin, Tara Demircioğlu, Yeğya Akgün;
İstanbul Ermeni Tiyatrosunun ayrılmaz bir parçası olan, geleneksel usta-çırak ilişkisiyle başlayan tiyatro eğitimlerini, şehrin önde gelen akademik çatıları altında sürdürdü.
Yaratıcı serüvenine, ekip üyeleri: Antranik Bakırcıoğlu, Diana Çilingaryan, Mane Kopar, Sevada Haçik Demirci ile kolektif bir üretim anlayışını benimseyerek devam eden “hangardz” ,
İstanbul’da uzun yıllardır var olan Ermeni kültür-sanat yaşamı hakkında oluşturmaya başladığı uluslararası düzeydeki farkındalığı, dayanışmayla yaşatmayı hedeflemektedir.
Tilda Mangasar & Aras Yayıncılık - Telif İzni
FEOYD - Mekan Sponsorluğu- “Kantsı” projemizin tüm yapım masrafları ve post prodüksiyon giderleri
- “Mer Çunetsadzı İrarmov Kıdnenk” oyunumuzun dijital mecralardan ulaşılabilir olması için, gerekli nitelikteki video kaydı
- hangardz Web sitesi tasarımı
- hangardz PR çalışmaları
https://youtube.com/channel/UCSYX8FzDIz4STT2AGOtBqGA
https://instagram.com/hangardz
https://www.facebook.com/hangardz4.10.2021
4.10.2021
4.10.2021
3.10.2021
3.10.2021
2.10.2021
2.10.2021
2.10.2021
2.10.2021
2.10.2021
2.10.2021
1.10.2021
30.09.2021
27.09.2021
27.09.2021
27.09.2021
26.09.2021
25.09.2021
18.09.2021
18.09.2021
17.09.2021
16.09.2021
13.09.2021
9.09.2021
9.09.2021
8.09.2021
8.09.2021
6.09.2021
4.09.2021
Projenin ilk yorumunu yapmaya ne dersin?