Nasıl Doğdu?
Videodaki “ziyade” kelimesi yanlış bir kullanım oldu. 'Aşk’tan ziyade' diyemem çünkü bu doğuşuna ihanet olur. Aşk ve düşüncenin iç içe geçtiği, birbirini beslediği bir hikâye ördüm. Bu film İzmir'den Dersim'e uzanan bir yol, bir ayrılık hikayesi.
Her olguyu en iyi aşkla tanımlıyorum ben. Yönetimler ve halkların ilişkisine bakarsam toksik bir aşk görüyorum. Birey ve memleket ilişkisine bakarsam özlemek üzerine dizayn edilmiş bir aşk görüyorum; yan yanayken olmuyor ayrıyken hiç olmuyor. Bazen en iyi kavuşamamayı biliyorsun. Genetik kodlarında taşıyorsun; hikayelerin yarım kalmasını. Neticede şairin “Yaralarım benden önce vardı.” dediği yere varıyorsun. Bu film de böyle doğdu; belki de benden önce... Bir film izledim ve bu hikayenin son sahnesi canlandı zihnimde. Sonra o son sahneye beni taşıyacak şeyler yaşadım fark etmeden. Bu deneyimlerle yürürken bir yandan dönüşmeye ve gelişmeye çalışıyor bir yandan da hikayelerimizin rüyasını tasarlıyoruz. Gaspar Noe'nin hatırlattığı gibi "Tüm filmler rüyadır. Sinema büyük bir rüya!"
Sinopsis
Bir kaza sonucu hafızasını kaybeden sevgilisini sık sık ziyarete giden Genç, bir yandan kendisini hatırlatmak için çabalarken bir yandan da onun kaza anını hatırlamasını istememektedir. Aslan’ın artık iyileştiği fakat kendisine yalan söylediği sanrısına kapılmıştır. Son ziyaretinde Aslan’ı ciddi anlamda yorar ve bu sefer net bir duruşla karşılaşır.
Yönetmen Görüşü
Bu hikayede, Dersim özelinde, toplumsal hafızanın katmanlarını ve müdahale eden erki karakter temsillerine yerleştiriyorum. Sinema dilinde simgesel kodlarla hafızaya, resmi tarihe, sözlü geleneğe atıfta bulunuyorum. Filmin görsel tasarımında; karakterlere ait duyguları; daha derin, daha estetik ve ortak bir dil olan dans ile vereceğim. Bu sahneler bizi, tek bir duyguya yoğunlaştığımız farklı bir atmosfere taşıyacak. Filmin iki dilli yapısı üzerine bağlayıcı bir madde tesiri yapacak. Müzik, karakterlerin duygularına ve ilişkinin giderek karmaşıklaşan dinamiklerine göre kullanılacaktır.
Desteğiniz Neden Önemli
Bir filmi inşa etmek bir bina inşa etmek gibi belirli bir zamana yayılıyor. Önce tasarlıyor sonra projelendiriyorsunuz. Bir sürü emek ve destek koyuluyor ortaya. Ekibimizi kurduk ve en önemli paylardan birini üstlenen ekipman desteğini ve diğer birkaç unsuru sağladık. Ancak 12kişilik ekibin ve bir dolu ekipmanın İzmir ve İstanbul’dan Dersim’e gidişi, konaklama ve yemek mevcut ekonomik koşullarda giderek büyüyen bir hal aldı ve 100.000₺ gibi bir desteğe ihtiyacımız var. Ulaşım, konaklama vb kalemler için ayni ve maddi desteğinize talibiz. Bir filmde adınız, emeğiniz, desteğiniz geçsin isterseniz ve hikayeye bir yakınlık duyduysanız lütfen bize destek olunuz :))) Detaylı bilgi ve iletişim için bize eylemates_film/instagram adresimizden ulaşabilirsiniz.
Yönetmen
Eylem Ateş, Dokuz Eylül Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümünden mezun olmuş, C Sınıfı İşgüvenliği Uzmanlığı Belgesi almıştır. Psikolojik-astroloji eğitimi almış ve kişisel danışmanlıklar vermektedir. Üniversitede okurken tiyatro kulübünde üç sezon aktif görev almış oyunculuk ve yardımcı yönetmenlik yapmıştır. film yapımına dair eğitimlere katılmış, kısa filmlerde kamera önünde ve kamera arkasında çalışmıştır. Pre-prodüksiyon aşamasındaki iki projenin yapım kısmında çalışmıştır.
Yardımcı Yönetmen, “Avukat/Der Rechtsanwalt” (2023,Kf,yön.Şenol Güngör&Halil Özdikici)
Yardımcı Yönetmen, “Gece” (2022,Kf,yön.Burak Aydemir)
Oyuncu, “Cevher” (2022,Kf,yön. Nil Deniz Demirel)
Oyuncu, “Bak (2022,Kf,yön. Nil Deniz Demirel)
Oyuncu, Enkaz Altında, (2022,Kf,yön.Yusra Seven)
Kostüm Sorumlusu, ”Kader?” (2022,Kf,yön.Halil Özdikici)
Prod. Asistanı, “O’nun Filmi” (2017,Belgesel,yön. Merve Bozcu&Su Baloğlu)
25.06.2024
19.06.2024
5.06.2024
3.06.2024
25.05.2024
22.05.2024
22.05.2024
22.05.2024
22.05.2024
19.05.2024
19.05.2024
16.05.2024
16.05.2024
Projenin ilk yorumunu yapmaya ne dersin?