Merhaba. Ben Mehmet Kanadlı. 1992 yılında Hatay'da doğdum. İlk ve orta öğrenimimi orada tamamladım. 2014 yılında Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo Sinema ve Televizyon bölümünden mezun oldum. İlk kısa filmim Bir Günün Hikayesi'ni, 11.Geleceğin Sineması Yarışması'nda aldığım destekle çektim. Daha sonra 2017 yılında ikinci kısa filmim Yeşil Bölge bu kez kendi çabalarımla hayata geçti. Yeşil Bölge, “Gelecek Üçlemesi” adını verdiğim serinin ilk filmiydi. Film yurtiçi ve yurtdışı birçok festivalde gösterildi ve 3 ödül aldı. 2018'de, 15. Geleceğin Sineması Yarışması'nda aldığım destekle Gelecek Üçlemesi’nin ikinci filmi Takas geldi. Daha sonra sırasıyla, 2020'de Lotus ve son olarak 2021'de Mutluluk Bakanlığı hayata geçti. Hepsi de birçok festivalde gösterildi ve ödüller aldı.
Tüm filmlerimin ortak özelliği distopya türünde olması. Yeni projemiz Danışman da yine yakın gelecekte geçen distopik bir hikayeyi anlatıyor. Senaryo aşamasında, önce 22.İzmir Uluslararası Kısa Film Festivali kapsamında ilk defa düzenlenen "İzmir Film Lab" bölümüne seçildik. Daha sonra da Türkiye'de ilk defa düzenlenen Distopya Uluslararası Film Festivali kapsamında düzenlenen senaryo yarışmasında finalist olduk. Son olarak T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan aldığımız destekle bütçemizin bir kısmını karşılayabiliyoruz. Ancak filmi tamamlayabilmemiz için sizlerin desteğine ihtiyacımız var. Herkese çok teşekkür ederiz.
Yakın gelecekte, nüfusu ve kaynak tüketimini dengelemek ve düzeni sağlamak için her aileye onlardan sorumlu “Danışman”lar atanır. Yasalara göre Danışman, ailede tüm kararları verecek yegane kişi konumundadır. 3 kişilik çekirdek bir aileye atanan Derman, uzun süredir sorumlusu olduğu aileye, her ay olduğu gibi ay sonu toplantısına gider. Gündem; ailenin bütçe dışı harcamaları ve evin 17 yaşındaki genci Tolga’nın üniversiteye gönderilip gönderilmeyeceğidir. Aile gergin bir akşam yemeği eşliğinde Tolga’nın üniversite eğitimi için yetersiz bulunduğunu ve ülkenin ihtiyaçları doğrultusunda çiftçi olarak yetiştirileceğini öğrenir. Bu başarısızlık Seren-Furkan çiftinin gündemindeki yeni konuyu da riske atmıştır.
“Her eve bir kayyum atansaydı ne olurdu? Zaten pratikte dolaylı olarak otoriteye bağımlı verdiğimiz kararlar, gerçekten devleti temsil eden bir danışman tarafından alınsaydı aile neye benzerdi?” Danışman’da tüm soruların peşine düşüyor, “erk, kısıtlamaların tek kaçış noktası olan “yuva”ya girdiğinde ne olur?”u anlatmayı amaçlıyorum. Bu sebeple, senaryonun arka planında zaten çoktan hissetmeye başladığımız; iklim değişimi, nüfus artışı ve belki de gelecekte gerçekten kurulacak bir denge düzenini göstermeye çalıştım. Herkesin iyiliği için olduğu söylenen bu denge ve kurallar doğrultusunda daha az özgürlüğe “tamam” dersek tünelin ucunun nerelere vardığına dair resim çizmeyi hedefledim.
Bir danışman ve sorumlusu olduğu 3 kişilik çekirdek aile arasında geçen hikayemizin büyük kısmı tek mekanda olduğu için, filmi çekerken gerilim unsurunu olabildiğince öne çıkarmak istiyorum. Loş ışık kullanımı ve genelden özele sabit kadrajlarla filmin dünyasının katılığına ve karakterlerin bu dünyadaki hislerine odaklanmayı planlıyorum. Bu sebeple bir akşam yemeği üzerine kurulu hikayede önce genel planlarla danışman ve ailenin tüm fertlerini bir bütün gibi göstereceğim. Fikir ayrılıkları ve karakter çatışmalarının başlamasıyla ise karakter odaklı yakın planlara geçerek soyut bir dağılma durumunu anlatmaya çalışacağım. Bu sayede yekpare, kusursuz ve itirazsız kabul görmüş gibi gözüken düzenin sarsılışını ve ikilemlerini somutlaştırmayı tasarlamaktayım. Ayrıca görüntü yönetimi, sanat ve renk tasarımında kontrastlar kullanarak öykünün dünyasının sertliğinin altını çizmeyi amaçlıyorum.
Danışman’ı yaparken en büyük gayem; yerli sinemamızda geri planda kalan bir türü kullanmak, bu türün getirdiği anlatım biçimini ülkenin gündemiyle harmanlamak ve bugüne gelecekten bakmak olacak. Böylece, seyir zevki yüksek, dinamik ve görsel dili güçlü bir film yapmayı hedefliyorum.
-Post Prodüksiyon sürecine ve Festival-Tanıtım Masraflarına
MEHMET KANADLI - Yönetmen-Yapımcı-Senarist
HALİL İBRAHİM KAPLAN - Yönetmen
FULYA ÖZCAN - Senarist-Yönetmen Yardımcısı
HASAN ÖZTAŞ - Görüntü Yönetmeni
ERCAN KIRSIZ - Focus Puller
EMİR BUĞRA KAZAK - Ses Teknisyeni
ONUR SEVİNÇ - Reji
IRMAK MELEK- Reji
HAKAN ALAK- Işık Şefi
FURKAN YALÇINER - Saç-Makyaj
OYA MERTTÜRK - Sanat Yönetmeni
ARİF ABLAK- Kamera Asistanı
GAZİ YILMAZ- Kamera Asistanı
Çekimler Temmuz ayı içerisinde yapılacaktır.
Sayfamızı paylaşarak sesimizi duyurursanız çok müteşekkir oluruz:)
9.08.2023
7.08.2023
29.07.2023
14.07.2023
14.07.2023
2.07.2023
25.06.2023
23.06.2023
21.06.2023
20.06.2023
18.06.2023
18.06.2023
17.06.2023
16.06.2023
16.06.2023
15.06.2023
15.06.2023
15.06.2023
Projenin ilk yorumunu yapmaya ne dersin?