Süre: 61'
YÖNETMEN / SENARYO - Fırat Gürgen
GÖRÜNTÜ YONETMENI - Fırat Gürgen
KURGU - Fırat Gürgen - Setenay Gültekin
MÜZIK - Özgür Bakkaloğlu / Paul Mottram
SES TASARIMI - İbrahim Kahraman
RENK - Emrah Tekin
yapım ENCODIN CLUB
1984–97 arasında yaşanan zorunlu göçten tam 15 yıl sonraki Güneydoğu’yu konu alan Helin, ‘’Savaş neydi, kimdi?’’ gibi sorularla ilgilenmiyor. İnsan doğasındaki ‘’geçmişi tamir etme isteğinin’’ arkasındaki nedenleri irdeliyor. Tıpkı bizi var eden travmaların arkasında yatan gerçek kişiyle yüzleşmemiz ve hesaplaşmamız gibi.
Duygularımızı yormadan tabiatın sesleriyle bütün olmuş poetik bir anlatım izliyoruz.
Aslında Helin, bizim bireyselleşme sürecinde kendimize sorduğumuz sorulardan herhangi birini soruyor ama bu sefer durum sosyolojik boyutta.
Bu film, insanların yaşadıkları travmaların üzerine 10-15 yıl sonra gidip, eski fotoğraflarının tozunu alarak, temellendirmesi yanlış yapılmış anıları yeniden inşa etme sürecine tanıklık ediyor. İnsanın kendi tabiatına yaklaşma biçimine, kendine sorduğu sorularla travmaların üstesinden gelme yöntemine seyirci oluyoruz.
Helin, Neden? sorusunu yöneltmeden göçün ve yeniden yapılanmanın insana hissettirdikleriyle ilgileniyor.
Tıpkı bizlerin travmalarımıza karşı objektif cevaplar almaya çalışırken kendimize dışarıdan bakmamız gibi.
Bu yönelme biçimi sadece bir film dili değil, aynı zamanda yönetmenin kendi deneyimlerine yaklaşma biçimi.
Çünkü artık bu hikayenin paylaşılmasının zamanı geldi.
Bütün prodüksiyon ve post prodüksiyon sürecinin 4 yıllık masrafları kendi yapım şirketim tarafından karşılandı fakat sürecin bundan sonraki kısmı, dağıtım aşaması ve bunun için bol bol festival başvurusu gerekiyor. 120 festivale başvuru asıl hedef olmakla beraber, çekim süresi boyunca bana kapılarını açan köy nüfusunun erzak yardımı ve taşıma gibi masrafları için 10.000$ gibi bir bütçeye ihtiyacım var. Festival süresince yolculuk ve konaklama ihtiyacı yine şahsım tarafından karşılanacak.
Türkiye'de kemikleşmiş Kürt meselesine melodram olmadan, felsefik ve psikolojik bir perspektifle bakmaya çalışıyorum. Bunu yaparken de kendimden yola çıkarak evrensel bir soruya cevap arıyorum: İnsan doğasındaki ‘’geçmişi tamir etme isteğinin’’ arkasındaki neden nedir? Hedefim Helin'in 2019 senesinde en çok festival gezen film ünvanıyla ülkeye dönmesi.
Elbetteki bol bol paylaşarak.
Hedeflenen bütçe elde edildiği taktirde İstanbul'da seçkin konukların da yer aldığı bir ön gösterim gerçekleştirilecektir.
18.10.2018
Projenin ilk yorumunu yapmaya ne dersin?